۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۹۴۰۰۰
عضو هیأت علمی مؤسسه امام:

پیوستن به FATF فشار بر ایران را تشدید می کند|هدف غرب شکستن کمر مقاومت است

پیوستن به FATF فشار بر ایران را تشدید می کند|هدف غرب شکستن کمر مقاومت است
حجت الاسلام باقرزاده با بیان اینکه شکسته شدن اجماع بین المللی علیه ایران، توهم باطل است، گفت: اروپاییان و آمریکایی‌ها جز شکستن کمر مقاومت هدفی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در نشست بررسی «کنوانسیون پالرمو» که امروز در سالن جلسات حوزه نیوز برگزار شد، با بیان این که کشورهای مختلفی به کنوانسیون پالرمو پیوسته‌اند، اظهار داشت: به منظور رسیدن به پاسخ این پرسش که یک کنوانسیون بین المللی فی نفسه تهدیدی برای کشور‌های تازه پیوسته به آن محسوب شود یا خیر، باید بین کشورهای عادی با کشورهای در حال جنگ با استکبار تفاوت قائل شد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر این که ایران را باید با کشورهای در حال جنگ مقایسه کرد، گفت: ما در شرایطی به کنوانسیون‌های بین المللی پیوسته‌ایم که شاید در شرایط عادی به آن ملحق نمی‌شدیم، چراکه هیچ مزیتی برای ما ندارد.

وی ادامه داد: در شرایط امروز NPT برای ما هیچ مزیت و فایده‌ای نداشته و فقط تحدید کننده انرژی مسالمت آمیز محسوب می‌شود، اگر قرار بود که امروز به این معاهده ملحق شویم، یقینا به خاطر عدم وجود مزیتی برای ما این امر صورت نمی‌گرفت، در صورتی که به ادعای آنها ابزاری برای افزایش مسالمت آمیز انرژی هسته‌ای و جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای عنوان می‌شود.

حجت الاسلام باقرزاده تصریح کرد: اگر ما عضو NPT نبودیم، دشمنان ما نمی‌توانستند ما را در منگنه قرار دهند که از انرژی مسالمت‌آمیز هسته‌ای خود چشم پوشی کنیم.

وی با اشاره به منافات کنوانسیون پالرمو با شرع مقدس بیان کرد: رد کردن شورای نگهبان خود دلیلی مهم برای غیرشرعی بودن این کنوانسیون محسوب می‌شود.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تأکید کرد: در فضای عمومی جامعه مردمی و نخبگان می‌توان شرایط فعلی را قضاوت کرد که آیا در صورت ملحق نشدن به این معاهده، شرایط ما بهتر می‌شد یا بدتر خواهد شد.

وی با بیان این که در صورت ملحق شدن به این کنوانسیون، تبدیل به ضابط قضایی سازمان ملل خواهیم شد، گفت: به نظر پیوستن ما به این کنوانسیون فشارها را بر ما تشدید خواهد کرد.

حجت الاسلام باقرزاده بیان کرد: با توجه به مشکلات و معضلاتی که دشمنان از راه‌های غیر قانونی برای ما ایجاد کرده‌اند، تصویب این کنوانسیون سبب باز کردن راه‌های قانونی برای اعمال فشار دشمن بر ما خواهد شد.

وی با اشاره به این که طبق این معاهده ما باید در جرایم سازمان یافته بین المللی در تحریم‌های سازمان ملل مشارکت کنیم، مطرح کرد: یکی از این جرایم سازمان یافته تروریسم است، به صورتی که اگر سازمان ملل نهادهایی مانند سپاه و حماس را تروریسم اعلام کنند، جمهوری اسلامی موظف به تحریم سپاه یا حماس خواهد بود.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: دراین صورت حتی پولی که در نمازجمعه برای کمک به حماس و جوانان یمن جمع آوری می‌شود، کمک به تروریسم خواهد بود.

وی با اشاره به حق تحفظ و استثناء که برخی از نمایندگان مجلس به آن اشاره می‌کنند، گفت: این حق مربوط به زمانی است که با روح کنوانسیون تنافی و تناقض نداشته باشد، در حالی که روح آن مقابله با جرایم سازمان یافته است.

حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به آوارگان فلسطینی در اردن بیان کرد: وقتی شما علیه یک وضعیت قانونی شده به نام سازمان ملل عمل کنید، کمک یا عدم کمک شما به جرم سازمان یافته، بین المللی خواهد بود.

وی تصریح کرد: تصویب این کنوانسیون خلاف شرع مقدس، نفی سلطه، استقلال ملی و کمک به مظلومین دنیا خواهد بود، به طوری که سازمان ملل متحد توسط این کنوانسیون می‌تواند قوانین اساسی کشور را هم نفی کند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که عنوان شکسته شدن اجماع بین المللی علیه ایران، توهمی باطل است، گفت: اروپاییان و آمریکایی‌ها جز شکستن کمر مقاومت هدفی ندارند.

وی درباره تاکتیک مقاومت گفت: تاکتیک ما در قضیه فلسطین جز مقاومت و مبارزه با رژیم منحوس صهیونیستی نیست و تاکتیک فلسطین هم تحت عنوان نهضت بازگشت به سوی آرمان‌ها و میهن خود در حال انجام است./876/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
مهدی شاهی
ارسال نظرات